onsdag 21 april 2010

Appropå bloggande om middagstips

Jag är inte särskilt intresserad av mat. Äta maten - ja tack, men laga maten -NEJ tack!! Det tar sååå lång tid och man måste hålla på att passa koket och steket och allt vad det nu är. Jag bränner ju till och med vattnet när jag ska koka ägg. J brukar säga att jag använder brandvarnaren som äggklocka. Nu kom jag även ihåg att han vid något tillfälle förklsrade för mig att jag lagar lika god mat som Bridget Jones gör när hon har kokat ihop en blå soppa...


I vilket fall som helst så tycker jag att det är urbota trist att läsa om massa rececpt på bloggar. Ok att kika i kokböcker och magasin med stylade och snygga bilder men vem vill se hemmatagna bilder på en tallrik spagetti och köttfärssås i en enda sörja?! Men visst, även jag kan bjuda på en middagsbild. Så här ser det ut när jag "lagar" mat hemma (frozen thaisoppa tror jag att det är) :



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar