söndag 25 april 2010

Jag hjärta BouncE


(ok det är inte jag som varken filmar eller skriker)

Jag har varit på kulturella evenemang i helgen - tre stycken! Nej, det har inte gått riktigt så långt så att jag klär mig i Gudrun-Sjöden-kläder och börjar med kulturdelen i DN till frukosten. Om sanningen ska fram så gick jag på ett och samma föreställning två gånger så det kanske inte räknas riktigt.
I november fixade jag biljetter till Bounces slutföreställning i Globen och redan då var det svårt att få tag på biljetter. Det visade sig att våra biljetter var typ på knoppen av Globen, hur bra ser man en dansföreställning 500m bort och 100 m upp i taket?! Näää just det - inte alls!!! Jag var faktiskt rätt bitter över detta och bestämde mig för att fixa en biljett även idag då jag visste att de hade satt in extraföreställning. So I did, vännen M hade råkat ut för exakt samma dilemma så hon hakade på. Nu stod vi med VIPbiljetter längst fram som två fjortisbrudar på pojkbandskonsert. Och JAAAA, det var alldeles underbart. Jag är grymt imponerad av föreställningen och deras kreativitet och att som dansgrupp lyckas fylla Globen sex gånger ska nog egentligen inte gå. Det är kan väl bara sammanfattas i: BouncE. Äger. Jag skulle kunna gå ännu en gång men det känns som lite stalker-varning på det så jag avstår.

Föreställningen i fredags gick på Stadsteatern, det var ju inget upplyftande direkt men finkultur och misär är väl synonymt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar