söndag 20 december 2009

Inget för fegisar


I did it I did it I did it!!! men Dra åt h-vete (citat Larsis igen) vad kallt det var idag. Kanske hörde det ihop med att jag inte bastade tillräckligt länge innan doppet. Det var proppfullt i bastun och duscharna var inte särskilt varma idag.
Vi åkte två varv på femman, spåren helt ok men det var mycket folk i spåret, som på stockholmarnas vis, "åker långfärdsskidor" med passgång och hur mycket kläder på sig som helst, gärna en stor rygga med clementiner också som man stannar mitt i spåret efter en utförsbacke och äter. Jag konstaterade att om man vill känna sig som en tekniskt duktig skidåkare ska men ta sig till Hellas en söndagsförmiddag precis när snön har lagt sig. Tyvärr åkte jag omkring på snöplatåskidor då jag visst glömt att ta vallaväck på mina skidor och klister årgång 2008 funkar uppenbarligen även säsongen efter. Som optimist menar jag att det är extra bra träning för mina triceps.

Förövrigt så snöar det som sjutton - underbart! J håller på att baka pepparkakshus, jag hejar på. Resultatet kommer snart.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar