torsdag 10 december 2009

Nobel fest den där Nobelfesten



Undrar ifall Nobelfesten är en kul tillställning. Jag är ganska så (läs helt)säker på att jag aldrig kommer att få en inbjudan till denna fest så förmodligen kommer jag alltid att få undra över detta. Jag följer den just nu på TV med ett halvt öga och konstaterar att det ser så tråkigt ut. Vad pratar om dom?!

Helt plötsligt ser alla lättade ut, det är dags för tacktal och därmed slipper man kallprata med grannen. Hmm... samtliga kvinnornas tacktal har en personlig prägel med ett litet skämt (nää ok inte Herta Müllers tal) men ekonomimannens tal är ett enda stort GÄSP. Jösses kunde ingen gett honom lite presentationsteknik innan det är dags för Talet?!

Mina förutfattade meningar säger att det är pretantiöst och väldigt politiskt korrekt och en viss smarthetsprestationsångest måste infinna sig. Kan inte låta bli att tänka att det hade varit väldigt kul (och extremt barnsligt) att lägga en pruttkudde på ekonomipristagarens stol.

Hoppas nu att Maddes kille plockar fram lite bratfasoner och sätter fart på festen så det blir ett år att minnas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar