söndag 3 januari 2010

Lata dagar

Det är inte många av mina hjärnceller som har fått arbeta under jullovet. Mina ambitioner var höga, både dator och litteratur följde med till jul- och nyårsfirande med J´s (och min nya) familj i Åre. Jag hade även tankat över några sommarpratare till i-poden som skulle lyssnas igenom, tegelstensromanen Shantaram på 942 sidor samt tentan till yogalärarutbildningen låg fint nerpackade i väskan, och där fick dom ligga kvar... Som sagt ambitionen är det inget fel på, snarare handlingsförmågan under ledighet. Det mest intellektuella jag har pysslat med under tio dagar är: facebook. J kallar det skvaller, jag hävdar att det är socialpsykologi.
Tack och lov har kroppen fått härja desto mer. Under den mentala dekadensen har jag hunnit med att åka massa längd och alpint samt provat ett par pass på Åres yogastudio yogamali. Igår var jag ute på säsongens längsta pass hittills och det kändes riktigt bra trots kylan. Det känns som harvandet i spåret har gett lite resultat iallafall.

Jag håller på att fundera på träningsåret 2010 och behöver nog en natts sömn innan jag sätter dem på pränt här.

1 kommentar:

  1. J kan intyga att det går framåt i spåren, snart går du om Larsis. Men dom säger ju att 30 mil skall åkas inför ett vasalopp..

    SvaraRadera