söndag 10 januari 2010

Tvångsspådd


Mina planer som skall sättas i verket år 2010 börjar ta form. Som jag tidigare skrev behövde jag då en natts sömn för att få dem på pränt men det verkar snarare behövas en veckas ältande och funderande. Jag har ju två kraftprov framför mig i form av Vasaloppet och Stockholm marathon men det finns ju fler utmaningar att bejaka och dem har jag inte riktigt lurat klart på.
Planeringsdagarna i Romme var toppen. Ja iallafall skidåkningen. Perfekt preppade pister (vilken allergori!), lite folk och en skilodge med bastu på loftet och mjukamjuka sängar. Lovely! Jag fick flashback av att vara på skolresa på högstadiet då vi 5 tjejer(kollegor) som delade rum låg i våra sängar och fnissade åt dåliga skämt och att kollegan A plockade fram sina tarotkort för att tvångsspå oss andra. Jag vägrade och menade att det kommer bara upp svarta ondskefulla kort. Tillslut drog A åt mej som visade att "jag måste släppa taget om mina rädslor" SpåtantsYadayada...
...fast jag kanske ska klura på det där medan jag ändå ska ta tag i ett nytt år.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar