torsdag 28 januari 2010

Plötsligt händer det

Jag kan inte minnas att jag någonsin har vunnit på spel eller lotteri. Jag var en sådan som var tvungen att lägga en slant på alla nummer vid spelen på Liseberg när jag var liten för att överhuvudtaget ha en chans på en vinst. Ja, och vann jag ju naturligtvis, den minsta, lilla ynkligaste tablettasken eller ett gosedjur i samma storlek som en nyckelring. Till skilland mot Storebror som alltid cashade in största chokladvinsten (som han formodligen efter 25 år fortfarande har halva kvar) eller maskoten som man var tvungen att hyra ett släp för att få hem. Ja det var både många veckopengar och (avundsjuka) Lille-Skutt-tårar som flödade varje gång det blev aktuellt.
Idag köper jag aldrig lotter. Lite tråkigt kanske för tänk vad jag kan gå miste om. Vännen M vann en yogakurs för ett tag sedan och xkollegan Fia har vunnit allt ifrån äventyrsresor till Riksgränsen till cykel till hemskickade matkassar. Det vill jag också göra!! Så nu måste jag utsätta mig för chansen att vinna. Under 3 månader ska jag svara och skicka in på vartenda tävling som kommer i min väg (undantag korsord och slogans). Japp, det är bara att hålla tummen för vinst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar